Pozycjonowanie obrazków
Co to jest pozycjonowanie obrazków?
Spis treści:
ToggleŹródła ruchu na stronie mogą być bardzo różnorodne. Często zaniedbywaną gałęzią jest pozycjonowanie obrazków w wyszukiwarce Google Images. Istotne jest bowiem, żeby osoba szukająca w Internecie na przykład czerwonych butów, po przejrzeniu pierwszych wyników wyszukiwania, trafiła na stronę właśnie Twojego sklepu. Wiele jest takich branż, w których wartość estetyczna ma bardzo duże znaczenie.
Dlaczego warto dodawać zdjęcia lub obrazki?
Zdjęcia oraz grafiki są niezbędnym elementem każdego sklepu internetowego, wpisu na bloga oraz innych rodzajów tekstów. Sprawiają one, że całość wygląda zdecydowanie bardziej estetycznie, jest również łatwiejsza do ogarnięcia przez ludzki wzrok. Obrazki uwiarygodniają stronę, prawdopodobnie także wpływają na lepsze wyniki w wyszukiwarkach, ponieważ staje się bardziej wartościowa, „pełniejsza”.
Najlepiej jest wstawiać swoje własne zdjęcia. Te stockowe także mogą być bardzo dobre, ale problemem jest ich powszechność i często sztampowość. Lepiej się wyróżnić.
Na czym polega optymalizacja grafiki?
Optymalizację grafiki rozpocząć należy od dobrania odpowiedniej wielkości obrazków. Nie mogą być one zbyt duże (ma to znaczenie zwłaszcza w przypadku stron mobilnych i responsywnych). Coraz więcej osób przeszukuje zasoby Internetu na swoich tabletach i smartfonach. Musi być im wygodnie. Lekka grafika to jej szybsze się wczytywanie. Kompresja obrazów o 81% jest już dobrym wynikiem. Przez to przykładowo zdjęcie o wadze 960,6 KB zmniejszy się do 185,2 KB. Aby osiągnąć takie efekty, warto sięgnąć po odpowiednie narzędzia, takie jak TinyJPG oraz TinyPNG. Na skutek skompresowania obrazka, nie traci on swojej jakości, a z pewnością nie jest to zmiana widoczna na pierwszy rzut oka.
Przy obrazkach konieczne jest stosowanie atrybutu ALT. Oznacza on tekst, który wyświetla się, jeżeli z różnych powodów sama grafika się nie wczyta. Długość takiego opisu to 5-15 wyrazów. Pamiętać należy, że ten atrybut służy opisowi grafiki, a nie sztucznemu upychaniu do niego słów kluczowych.
Olbrzymie znaczenie ma nadawanie odpowiednich nazw grafikom. Muszą być one wartościowe dla robotów wyszukiwarek. Nazwa musi być zoptymalizowana, nie może być mowy o ciągu przypadkowych znaków. Najlepiej jest podać w niej konkretną nazwę, na przykład czerwone-buty.jpg. W końcu robot wyszukiwarki nie widzi obrazu, jedynie tekst. Należy mu podpowiedzieć coś dotyczącego zawartości. Najważniejsze słowo kluczowe powinno się znaleźć na początku nazwy.
Co ciekawe, dla robotów wyszukiwarek większe znaczenie ma to, co znajduje się nad obrazkiem, niż to, co obecne jest w jego podpisie pod spodem. Pozycjonowanie obrazków ma sens, jeżeli jego opis będzie także obecny w samym tekście. Wówczas spełni on swoją rolę niejako dodatkowego podkreślenia najważniejszych kwestii. A więc także pozytywnie wpłynie na pozycję w wyszukiwarce.